Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Poinformuj pacjenta, że e-receptę można przedłużyć zdalnie

Sezon przeziębień już trwa. Nie ma sensu, aby pacjent przychodził do przychodni i narażał się na ewentualną styczność z osobami chorymi, jeśli potrzebuje tylko przedłużenia terapii, np. lekiem stałym. Dlatego poinformuj swojego pacjenta, że e-receptę możesz wystawić mu zdalnie.

Zarówno przeglądarkowa, jak i mobilna wersja MyDr umożliwia pacjentowi złożenie zamówienia na e-receptę. Jak to działa? W przypadku aplikacji przeglądarkowej, po zalogowaniu się na mydr.pl należy przejść do zakładki “Leki” i kliknąć w przycisk “Zamów receptę”. Następnie pacjent wybiera placówkę i produkt leczniczy, który go interesuje, po czym przechodzi do kolejnego widoku, w którym podaje liczbę potrzebnych opakowań i - o ile jest to zgodne z prawdą - zaznacza pole “Potwierdzam, że stan mojego zdrowia nie zmienił się od ostatniej wizyty u lekarza”. W tym widoku można również wpisać wiadomość dla lekarza. Ostatni krok to kliknięcie w przycisk “Zamawiam”.

Analogicznie proces wygląda w aplikacji mobilnej. Wysłana przez pacjenta prośba o przedłużenie terapii danym lekiem trafia do programu MyDr EDM. Lekarz ma do niej dostęp po kliknięciu w kafel “Zamówienia na recepty”, znajdujący się w widoku głównym aplikacji. Jeśli zamówienie zostanie uznane za uzasadnione i lekarz wystawi e-receptę, to kod dostępu do niej pojawi się na koncie pacjenta w MyDr.

Gdyby jednak pacjent chciał skonsultować się z Tobą przed uzyskaniem e-recepty, to oczywiście może to zrobić - również bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z funkcjonalności e-wizyty poprzez wideoczat, za którą można zapłacić szybkim i bezpiecznym przelewem on-line. Ponadto aplikacja zapewnia pacjentowi wgląd w skierowania, dokumenty, wyniki badań i pomiarów, a notyfikacje PUSH od mobilnej wersji MyDr sprawiają, że użytkownik jest zawsze na bieżąco z ważnymi zmianami na jego koncie (takimi jak wystawienie nowej e-recepty czy akceptacja zarezerwowanego terminu wizyty).

Liczba wyświetleń:

1 117

Skomentuj

Służby Narodowego Funduszu Zdrowia zajmujące się bezpieczeństwem informatycznym wykryły wzmożoną aktywność systemu informatycznego dwóch podmiotów medycznych. Chodzi o wysyłanie zapytań do bazy eWUŚ. Zapytania nie dotyczyły danych medycznych. Sprawą...
Minister Zdrowia informuje, że związku z nowymi zasadami wystawiania i realizacji tzw. „recept rocznych”, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia...
Wygodny dostęp do obszernych baz informacji medycznych zapewnia Ci widok główny aplikacji oraz widok przeprowadzania wizyty. O jakich konkretnie bazach mowa? Zajrzyj do artykułu i sprawdź! W MyDr EDM bazy informacji medycznych masz zawsze pod ręką -...
15-16 września, Warszawa NIL IN, Sieci Lekarzy Innowatorów Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na spotkanie liderów tworzących przyszłość opieki zdrowotnej. Najważniejsze wydarzenie samorządu lekarskiego poświęcone innowacji w systemie opieki...