Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Będzie aplikacja mobilna do zgłoszeń na numer 112

Dzięki współpracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji w 2018 roku ma ruszć pilotaż aplikacji mobilnej służącej do wysyłania zgłoszeń alarmowych na numer 112.

Aplikacja ma umożliwić osobom głuchym i niedosłyszącym skuteczną komunikację z operatorami numeru alarmowego 112, tak aby umożliwić udzielenie im niezbędnej pomocy. To rozwiązanie jest oczekiwane, w szczególności przez osoby niedosłyszące, ale nie tylko. Aplikacja pozwoli również na wysyłanie wiadomości ze zgłoszeniem, z prośbą o pomoc, w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego.

W 2017 r. w Centrach Powiadamiania Ratunkowego zarejestrowano niemal 19 mln zgłoszeń przychodzących. To średnio ponad 1,5 mln połączeń miesięcznie w skali kraju, 93 tys. miesięcznie w każdym centrum. W roku 2017 na jednego operatora w CPR przypadało średnio 1 tys. zgłoszeń miesięcznie. Z danych wynika, że najwięcej połączeń zostało zarejestrowanych w miesiącach letnich – w czerwcu, lipcu i sierpniu.

Jak poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, najwięcej połączeń alarmowych zarejestrowano w centrach w Katowicach (2,2 mln zgłoszeń), Poznaniu i Radomiu (po ponad 1,8 mln zgłoszeń). Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia w centrum powiadamiania ratunkowego nie przekracza 10 sekund. Najwięcej połączeń alarmowych rejestrowanych jest między godziną 13 a 19. Liczba połączeń w ciągu doby zaczyna znacząco wzrastać od godziny 7, a spadek liczby połączeń następuje dopiero po godzinie 20.

Niestety prawie 8,5 mln zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich) stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 2 proc. Jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia.


Źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Liczba wyświetleń:

492

Skomentuj

W ramach kontynuacji prac związanych z ułatwieniem przekazywania zgłoszeń alarmowych przez osoby głuche i niedosłyszące, w grudniu 2018 r. rozpoczęto pilotaż wdrażania aplikacji mobilnej Alarm 112 - poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i...
CSIOZ zakończyło dystrybucję naklejek informacyjnych „Tu zrealizujesz e-receptę” do Okręgowych Izb Aptekarskich. W praktyce oznacza to, że każdy właściciel apteki może od 1 lutego 2019 roku zgłosić się do swojej Okręgowej Izby Aptekarskiej, aby...
Jest to możliwe dzięki mobilnej wersji Gabinetu drWidget. Od teraz, przy pomocy tabletu, pacjent może elektronicznie podpisać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodną z wymogami RODO. Korzystanie z tej opcji pozwoli Ci ograniczyć uciążliwą...
6 - 9 Marca 2019, Hotel Mercure Kasprowy Zakopane Jubileuszowe Kasprowisko odbędzie się w dniach 6-9.03.2019 w Hotelu Mercure w Zakopanem. Podczas konferencji ponownie będzie można dyskutować o zagadkach EKG, przyglądać się ciekawym zapisom oraz...