Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Numer alarmowy 112 jest przygotowany do obsługi zgłoszeń z systemu eCall

Centra Powiadamiania Ratunkowego są przygotowane do obsługi zgłoszeń z systemu eCall. Urządzenie instalowane w nowych autach, aktywowane automatycznie przez czujniki bądź ręcznie przez kierowcę lub pasażera, wykona połączenie na numer alarmowy 112. Zgodnie z unijnymi przepisami obowiązek montażu systemu eCall w nowych samochodach wchodzi w życie od początku kwietnia br.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji już w październiku ubiegłego roku przystosowało System Informatyczny Centrów Powiadamiania Ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall.

Zgodnie z unijnymi przepisami nowe samochody, które trafią do sprzedaży od początku kwietnia br., muszą być wyposażone w system eCall. System uruchomi się po zadziałaniu czujników znajdujących się w aucie lub poprzez ręczne naciśnięcie przycisku przez kierowcę lub pasażera, będących uczestnikami lub świadkami zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu. W obu przypadkach automatycznie zostanie wykonane połączenie na numer alarmowy 112 obsługiwany w Centrach Powiadamiania Ratunkowego. Przesłane zostaną również dane dotyczące m.in. lokalizacji pojazdu, kierunku jazdy, liczby pasażerów z zapiętymi pasami.

Jeśli nie będzie możliwości nawiązania rozmowy z poszkodowanym ze względu na jego stan zdrowia operator numeru alarmowego 112 przekaże wszystkie dane, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do odpowiednich ze względu na rodzaj zdarzenia służb.

 


Źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Liczba wyświetleń:

582

Skomentuj

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia poinformowało, że z uruchomionego w październiki Rejestru Asystentów Medycznych, korzysta już ponad 10 000 użytkowników. Rejestr Asystentów Medycznych umożliwia utworzenie upoważnienia do wystawienia...
Od 1 stycznia 2019 r. zostanie wprowadzony obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, o czym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13a ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2018 r., z późn. zm.)...
Aplikacja mobilna zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji programu: pozwala wygodnie zarządzać grafikiem pracy oraz sprawnie przeprowadzać wizyty. Mobilna wersja Gabinetu drWidget – tak samo jak wersja przeglądarkowa – jest nieustannie rozwijana i...
6 - 9 Marca 2019, Hotel Mercure Kasprowy Zakopane Jubileuszowe Kasprowisko odbędzie się w dniach 6-9.03.2019 w Hotelu Mercure w Zakopanem. Podczas konferencji ponownie będzie można dyskutować o zagadkach EKG, przyglądać się ciekawym zapisom oraz...