Pilotaż aplikacji mobilnej Alarm 112
W ramach kontynuacji prac związanych z ułatwieniem przekazywania zgłoszeń alarmowych przez osoby głuche i niedosłyszące, w grudniu 2018 r. rozpoczęto pilotaż wdrażania aplikacji mobilnej Alarm 112 - poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Aplikację udostępniono grupie osób głuchych, wytypowanej wspólnie ze środowiskiem osób niesłyszących. Ma ona umożliwić takim osobom skuteczną komunikację z operatorami numerów alarmowych w CPR. Pozwoli również na wysyłanie wiadomości z prośbą o pomoc w przypadkach, gdy zgłaszający nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego.
Bardzo ważnym elementem aplikacji jest możliwość dwustronnej komunikacji opartej na SMS, co ma umożliwić zebranie dodatkowych informacji o zgłoszeniu alarmowym, jeśli zaistnieje taka potrzeba.
MSWiA poinformowało, że po zakończeniu pilotażu oraz dokonaniu analizy aplikacji Alarm 112 pod kątem jej funkcjonalności oraz kompatybilności z systemem informatycznym CPR, w tym roku planuje się udostępnienie aplikacji do powszechnego użycia.
- To kolejny krok w celu wypełnienia zobowiązania państwa wobec obywateli. Wszyscy powinni mieć takie same możliwości dostępu do instrumentów zapewniających bezpieczeństwo – powiedział minister Joachim Brudziński w czasie obchodów Europejskiego Dnia Numeru Alarmowego 112.
Minister podziękował przedstawicielom Polskiego Związku Głuchych za współpracę w zakresie opracowywania ostatecznej wersji aplikacji dla osób z dysfunkcją słuchu i mowy.
Źródło: MSWiA
Liczba wyświetleń:
1 811
Skomentuj