Sprawdź, czy Twój pacjent zrealizował e-receptę
Taką możliwość daje Ci Gabinet drWidget. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, gdzie w programie znajdziesz informacje o stanie realizacji wystawionych przez Ciebie elektronicznych recept.
Internetowe Konto Pacjenta pozwala użytkownikom udostępniać lekarzom i placówkom medycznym e-recepty i e-skierowania. Odpowiednie wdrożenie modułu e-recepty do oprogramowania gabinetowego pozwala personelowi medycznemu na sprawdzanie statusów realizacji recept i w efekcie monitorowanie, czy pacjent stosuje się do zaleceń.
Gabinet drWidget już oferuje taką funkcjonalność! Chcesz ją wypróbować? W takim razie, będąc w widoku głównym programu, kliknij w kafel o nazwie „Pacjenci”, a następnie w odpowiednią „Kartę pacjenta”. Z menu znajdującego się po lewej stronie wybierz „Dane medyczne”. Na samym dole zobaczysz „Pakiety e-recept” – po kliknięciu w nie ukażą się informacje na temat stanu zrealizowanych recept (jeżeli tylko pacjent wcześniej na stronie pacjent.gov.pl nadał dostęp do dokumentacji medycznej Tobie lub całej placówce medycznej, w której pracujesz).
Jeszcze nie wystawiłeś swojej pierwszej e-recepty w Gabinecie drWidget? Pamiętaj, że tradycyjne recepty możesz wystawiać tylko do końca bieżącego roku. Gabinet drWidget oferuje Ci bezstresowe przygotowanie do zmian wynikających z cyfryzacji służby zdrowia – poniżej przypominamy, jak działa moduł e-recept w naszym programie i co, krok po kroku, musisz zrobić, aby móc generować e-recepty.
W pierwszej kolejności złóż wniosek o dostęp do Systemu P1. Postępuj zgodnie z tutorialem zamieszczonym na kanale YouTube Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ uzupełnij w Gabinecie drWidget węzeł OID usługodawcy, certyfikat TLS oraz WSS („Ustawienia placówki”, „Zarządzaj”, „e-recepty”).
Do wystawienia e-recepty niezbędny jest również podpis elektroniczny, taki jak bezpłatny certyfikat z ZUS. Aby go uzyskać, postępuj zgodnie z tutorialem zamieszczonym na YouTube, na kanale Elektroniczny ZUS. Z poziomu edycji profilu (zakładka „Narzędzia wizyty”, „Podpis elektroniczny”) można dodawać certyfikaty zdalne i lokalne oraz przypisywać je do konkretnych czynności (podpisywania archiwizowanych wizyt, e-recept itp.).
Po wykonaniu powyższych czynności możesz wystawić swoją pierwszą elektroniczną receptę. Wybierz przycisk „Dodaj receptę”. Uzupełnij ją i kliknij w „Wyślij e-receptę”. Wprowadź hasło do podpisu elektronicznego, a następnie wybierz przycisk „Podpisz i wyślij”. Otworzy się wydruk informacyjny e-recepty. Można go wydrukować lub pobrać jako plik PDF. W razie potrzeby możesz zobaczyć szczegóły wystawionej e-recepty.
W razie jakichkolwiek problemów skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej: telefonicznie 33 445 43 45, mailowo kontakt@drw.pl lub na czacie dostępnym w programie po zalogowaniu.
Liczba wyświetleń:
3 792
Skomentuj