Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Wystawiaj e-recepty i e-zwolnienia w Gabinecie drWidget

Już teraz Twoim obowiązkiem jest wystawianie e-zwolnień, a od 1 stycznia 2020 r. – również e-recept. W rzetelnym wywiązywaniu się z ustawowych wymogów, związanych z cyfryzacją służby zdrowia, pomoże Ci Gabinet drWidget.

Elektroniczne recepty i zwolnienia wymagają autoryzacji, której możesz dokonać przy użyciu podpisu kwalifikowanego albo certyfikatu ZUS. Ta druga opcja jest całkowicie darmowa, dlatego warto się nią zainteresować. Certyfikat wyrabia się w bardzo szybki i prosty sposób. Wystarczy założyć profil w portalu PUE ZUS i wysłać z niego wniosek o wydanie certyfikatu. Będzie gotowy po kilku minutach, o czym lekarz zostanie powiadomiony mailem lub SMS-em. Certyfikat jest ważny 5 lat.

Aby dodać do Gabinetu drWidget posiadany certyfikat, należy przejść do edycji profilu, zakładki „Narzędzia wizyty”, rubryki „Podpis elektroniczny”. Tam użytkownik przypisze certyfikat do konkretnych czynności – podpisywania archiwizowanych wizyt, podpisywania e-recept i e-zwolnień.

Przed przystąpieniem do wystawiania e-recept, lekarz musi jeszcze złożyć wniosek o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Należy postępować zgodnie z instrukcją podaną tutaj. Kolejny krok to uzupełnienie w Gabinecie drWidget, na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ, węzła OID usługodawcy, certyfikatu TLS oraz WSS (z poziomu administracji, zakładka „Zarządzaj”, „Połączenie z P1”).

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności można już wystawiać e-recepty i e-zwolnienia! W tym celu należy skorzystać z modułu „Recepty” bądź „Zwolnienia ZUS” podczas przeprowadzania wizyty w Gabinecie drWidget.

W razie pytań skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej: telefonicznie 33 445 43 45, mailowo kontakt@drw.pl lub na czacie dostępnym w programie po zalogowaniu.

Liczba wyświetleń:

580

Skomentuj

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia zachęca do zapoznania się z poradnikiem dla pracowników medycznych i aptekarzy z opisem jak działa e-recepta i odpowiedziami na pytania zadawane przez osoby wystawiające i realizujące...
Chcąc zachęcić Polaków do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta oraz pozostałych cyfrowych usług w ochronie zdrowia (e-recepta, e-skierowanie) Ministerstwo Zdrowia oraz CSIOZ rozpoczęły ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem „Internetowe...
Informujemy, że ze względu na konieczność przeprowadzenia prac technicznych w dniach 17-18 października br. Helpdesk (czyli dział pomocy technicznej) będzie nieczynny. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy: kontakt@drw.pl. Jeśli w dniach...
Zapraszamy na cykl konferencji dla Kadry Zarządzającej w Ochronie Zdrowia.15 listopada 2019r. Rzeszów6 grudnia 2019r. Gdańsk13 grudnia 2019r. Warszawa!DLA ZAREJESTROWANYCH OSÓB NA HASŁO ‘’PARTNER’’ UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST...