Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Nowa funkcjonalność w Rejestrze Asystentów Medycznych

Od 30 września w ramach systemu Rejestr Asystentów Medycznych dostępna jest nowa funkcjonalność, która umożliwia lekarzom i lekarzom dentystom upoważnienie asystentów medycznych do wystawiania w ich imieniu, poza e-ZLA, także e-recepty i e-skierowania.

Pod koniec 2018 r. roku CSIOZ udostępniło Rejestr Asystentów Medycznych (RAM). Celem powstania rejestru było usprawnienie pracy lekarzy i lekarzy dentystów w zakresie wystawiania zaświadczeń lekarskich w wersji elektronicznej (e-ZLA). Zgodnie z przyjętymi dotychczas rozwiązaniami w RAM lekarz, lekarz dentysta i felczer mogli tworzyć upoważnienia dla asystentów medycznych do wystawiania w ich imieniu zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy.

Wprowadzone w RAM rozwiązanie w zakresie e-ZLA spotkało się z zainteresowaniem środowiska medycznego, co spowodowało, że korzystają z niego tysiące lekarzy oraz asystentów medycznych.

Od 30 września br. zgodnie z wprowadzonymi zmianami w ustawie z dnia 19 lipca 2019 o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrażaniem rozwiązań w obszarze e-zdrowia, możliwe jest wystawianie w RAM przez lekarzy upoważnień dla asystentów medycznych również w zakresie e-recept i e-skierowań.


Źródło: CSIOZ

Liczba wyświetleń:

445

Skomentuj

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia zachęca do zapoznania się z poradnikiem dla pracowników medycznych i aptekarzy z opisem jak działa e-recepta i odpowiedziami na pytania zadawane przez osoby wystawiające i realizujące...
Chcąc zachęcić Polaków do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta oraz pozostałych cyfrowych usług w ochronie zdrowia (e-recepta, e-skierowanie) Ministerstwo Zdrowia oraz CSIOZ rozpoczęły ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem „Internetowe...
Informujemy, że ze względu na konieczność przeprowadzenia prac technicznych w dniach 17-18 października br. Helpdesk (czyli dział pomocy technicznej) będzie nieczynny. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy: kontakt@drw.pl. Jeśli w dniach...
Zapraszamy na cykl konferencji dla Kadry Zarządzającej w Ochronie Zdrowia.15 listopada 2019r. Rzeszów6 grudnia 2019r. Gdańsk13 grudnia 2019r. Warszawa!DLA ZAREJESTROWANYCH OSÓB NA HASŁO ‘’PARTNER’’ UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST...