Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Jak radzić sobie z "niesfornymi" receptami - kampania Ministerstwa Zdrowia

Chcąc zachęcić Polaków do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta oraz pozostałych cyfrowych usług w ochronie zdrowia (e-recepta, e-skierowanie) Ministerstwo Zdrowia oraz CSIOZ rozpoczęły ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”.

"Stworzyliśmy bezpłatną aplikację – Internetowe Konto Pacjenta, dzięki któremu Polacy otrzymali dostęp online do swoich informacji medycznych. Chcemy, aby każdy pacjent logował się na IKP i w pełni korzystał z jego funkcjonalności. Dlatego uruchomiliśmy działania komunikacyjne na szeroką skalę. Komunikację rozpoczęliśmy od środowiska medycznego, które jako pierwsze doświadczyło cyfrowej rewolucji w ochronie zdrowia. Teraz w centrum naszej uwagi jest pacjent" – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.

Za koncepcję kreatywną oraz realizację kampanii odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, która przygotowała m.in. dwa spoty video – jeden skierowany do osób 26+ pt.: "Zabawa w chowanego", drugi do seniorów pt.: "Samolocik" oraz spot radiowy.

"Prezentujemy w nich sytuacje, które mogą przydarzyć się każdemu z nas. Chcemy pokazać, że e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta to narzędzia dla wszystkich pacjentów, także tych starszych. Zawsze pracujemy z najlepszymi twórcami, dlatego do wyreżyserowania spotów video zaprosiliśmy Xawerego Żuławskiego, co zagwarantowało nam wysoką jakości tej produkcji" – mówi Paweł Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej.

Filmowa jesień z e-receptą

Spoty reklamowe – "Samolocik" oraz "Zabawa w chowanego" – są emitowane od września w najpopularniejszym serwisie VOD oraz sieci kin Helios w całej Polsce, gdzie w ciągu pierwszych 2 tygodni zobaczyło je ponad pół miliona widzów, z czego 15 proc. to seniorzy.

"Pomysł na spoty bardzo nam się spodobał, gdyż zawierał silny insight konsumencki dla każdej z grup docelowych. To, co zaproponowała agencja odnosi się nie bezpośrednio do cech naszej usługi, ale doświadczenia pacjentów. Finalnie reżyser, Xawery Żuławski świetnie spersonifikował tradycyjne recepty. Są one w naszych spotach bardzo niesforne: uwielbiają się chować, znikać czy zażywać kąpieli. Efekt – po 2 tygodniach od publikacji na YouTube film "Samolocik" ma ponad 85.000 wyświetleń, a wskaźniki pokazują, że blisko 70 proc. internautów odtwarza cały film" – mówi Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projektu e-zdrowie (P1).

Równocześnie wystartowała kampania radiowa w 13 stacjach ogólnopolskich oraz regionalnych. Działania te wspierane są przez ogólnopolską kampanię internetową prowadzoną w serwisach YouTube, Facebook oraz na popularnych portalach internetowych. Dodatkowo kampania została wzmocniona działaniami online na portalach lokalnych, a także publikacjami materiałów edukacyjno-informacyjnych w magazynie "Kropka TV".

O e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta w prasie ogólnopolskiej i regionalnej

Oprócz kina, VOD oraz internetu, także w prasie ogólnopolskiej, m.in. Dzienniku Gazecie Prawnej oraz dzienniku Super Express ukazują się systematycznie materiały edukacyjne poświęcone e-recepcie oraz Internetowemu Kontu Pacjenta. W ramach kampanii zostanie opublikowanych 15 artykułów oraz dodatek specjalny do głównego wydania dziennika Super Express skierowany do seniorów, który ukaże się w październiku.

MZ informuje, że działania na szeroką skalę prowadzone są również w prasie regionalnej i lokalnej. We wszystkich dziennikach regionalnych, należących do wydawnictwa Polska Press oraz największych wydawnictwach lokalnych publikowane są od czerwca artykuły poświęcone e-recepcie i Internetowemu Kontu Pacjenta. Do końca października ukaże się ponad 80 publikacji, które mają na celu zbudowanie świadomości oraz pokazanie, że cyfrowe rozwiązania w ochronie zdrowia są dostępne dla wszystkich Polaków, bez względu na ich wiek, umiejętności i zainteresowania.


Źródło: MZ

Liczba wyświetleń:

1 819

Skomentuj

Służby Narodowego Funduszu Zdrowia zajmujące się bezpieczeństwem informatycznym wykryły wzmożoną aktywność systemu informatycznego dwóch podmiotów medycznych. Chodzi o wysyłanie zapytań do bazy eWUŚ. Zapytania nie dotyczyły danych medycznych. Sprawą...
Minister Zdrowia informuje, że związku z nowymi zasadami wystawiania i realizacji tzw. „recept rocznych”, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia...
Wygodny dostęp do obszernych baz informacji medycznych zapewnia Ci widok główny aplikacji oraz widok przeprowadzania wizyty. O jakich konkretnie bazach mowa? Zajrzyj do artykułu i sprawdź! W MyDr EDM bazy informacji medycznych masz zawsze pod ręką -...
15-16 września, Warszawa NIL IN, Sieci Lekarzy Innowatorów Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na spotkanie liderów tworzących przyszłość opieki zdrowotnej. Najważniejsze wydarzenie samorządu lekarskiego poświęcone innowacji w systemie opieki...