Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Czy jesteś gotowy na e-recepty?

Już w styczniu 2020 r. wystawianie e-recept stanie się Twoim ustawowym obowiązkiem. To ostatnia chwila na przygotowanie się do zmian! Pomoże Ci w tym Gabinet drWidget – bezpłatny program do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz kompleksowego zarządzania placówką medyczną. Z jego pomocą szybko i łatwo wystawisz e-receptę. Sprawdź, jak to zrobić.

Cyfryzacja polskiej służby zdrowia nabrała tempa. E-zwolnienia z sukcesem funkcjonują od grudnia ubiegłego roku, lada moment papierowe recepty zostaną wyeliminowane z obiegu. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie e-skierowań w 2021 roku.

Wystawiaj e-recepty i zarabiaj więcej

Narodowy Fundusz Zdrowia chce przyspieszyć wdrożenie e-recept i podnieść jakość udzielanych świadczeń. Nowe zarządzenie Prezesa Funduszu przewiduje wzrost stawki kapitacyjnej dla lekarzy, którzy wystawiają elektroniczne recepty. Podwyżka wynosi od 3 do 6%, w zależności od liczby wygenerowanych e-recept (sprawdź szczegóły tutaj)

Jak wystawić e-receptę? Najpierw formalności

Do realizacji swojego ustawowego obowiązku potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania, sprawdzonego i bezpiecznego, takiego jak Gabinet drWidget. Program dostępny jest za darmo, pod adresem www.drw.pl. Zatem Twój pierwszy krok polega na założeniu konta w programie.

Drugi krok to złożenie wniosku o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Postępuj zgodnie z instrukcją podaną tutaj. Na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ uzupełnij w Gabinecie drWidget węzeł OID usługodawcy, certyfikat TLS oraz WSS.

Aby móc wystawiać e-recepty, musisz także dysponować własnym podpisem elektronicznym, np. bezpłatnym certyfikatem z ZUS. Załóż profil w portalu PUE ZUS i wyślij z niego wniosek o wydanie certyfikatu. Będzie gotowy po kilku minutach. Certyfikat należy dodać do Gabinetu drWidget i przypisać go do wykonywania konkretnych czynności (podpisywania archiwizowanych wizyt, e-recept itp.).

Kilka kliknięć i e-recepta gotowa

Jeżeli wykonałeś poprzednie kroki, możesz wystawić swoją pierwszą e-receptę! Podczas przeprowadzania wizyty w Gabinecie drWidget przejdź do zakładki „Recepty”, kliknij w przycisk „Dodaj receptę” i uzupełnij ją (spróbuj w wersji demonstracyjnej programu na demo.drw.pl). Nie musisz żmudnie wypełniać każdego pola w formularzu, ponieważ tam, gdzie to możliwe, system Cię wyręczy. Następnie kliknij w „Wyślij e-receptę”, podaj hasło do certyfikatu i wybierz „Podpisz i wyślij”.

To tyle! Proste, prawda? W razie wątpliwości obejrzyj film instruktażowy dostępny na naszym kanale na YouTube.

Błędny kod EAN? Nie w Gabinecie drWidget

Nie tak dawno głośno było o błędach w e-receptach utrudniających pracę farmaceutom. Powtarzającym się problemem był zerowy kod EAN, powodujący, że system apteczny wskazywał pastę Colgate Smiles jako produkt przepisany pacjentowi.

Ten problem nie dotyczy lekarzy korzystających z Gabinetu drWidget. System zapewnia pełną walidację na etapie wystawiania e-recepty i nie generuje zerowych kodów EAN. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Gabinet drWidget – co jeszcze oferuje?

Szereg funkcjonalności ułatwiających i przyspieszających codzienną pracę lekarzy, w tym proste i intuicyjne w obsłudze moduły: e-zwolnień (wkrótce także e-skierowań), rozliczeń z NFZ i raportowy, interaktywny grafik wizyt, bibliotekę gotowych formularzy i system automatycznych podpowiedzi. Użytkownicy mają do dyspozycji mobilną wersję programu, pozwalającą wygodnie pracować np. podczas wizyt domowych, a ich pacjenci – własne internetowe konta, umożliwiające m.in. wgląd w wyniki badań oraz zdalne zapisywanie się na wizyty.

Gabinet drWidget spełnia wszystkie standardy obowiązujące w służbie zdrowia i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych – lekarza i jego pacjentów.

Problem w obsłudze programu? Helpdesk pomoże

Nasz Helpdesk, czyli dział pomocy technicznej, pomoże Ci wdrożyć Gabinet drWidget w Twojej placówce medycznej i zapewni pełne wsparcie na każdym etapie korzystania z programu. Pomoc udzielana jest telefonicznie, mailowo oraz na czacie dostępnym w Gabinecie drWidget.

To wszystko możesz otrzymać zupełnie za darmo. Już dziś sprawdź możliwości Gabinetu drWidget, korzystając z jego wersji demonstracyjnej pod adresem www.demo.drw.pl.

Liczba wyświetleń:

699

Skomentuj

Na początku czerwca resort cyfryzacji udostępni nową wersję aplikacji ProteGO Safe, dzięki której użytkownik może m.in. otrzymać informację o kontakcie z osobą zakażoną wraz z instrukcją, jak postępować - powiedział PAP minister cyfryzacji Marek...
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia rozpoczyna nowy cykl publikacji informacyjno-edukacyjnych na temat Internetowego Konta Pacjenta (IKP), serwisu pacjent.gov.pl oraz e-usług w ochronie zdrowia. Cykl prowadzony będzie w mediach...
DRW Asystent to niezawodny pomocnik w digitalizacji dokumentów oraz tworzeniu kopii zapasowych wszystkich danych zapisanych na koncie użytkownika w Gabinecie drWidget. Poznaj instrukcję obsługi tej użytecznej aplikacji. DRW Asystent jest aplikacją...
26 -28 czerwca 2020 r. Poznań XIV Kongres TOP MEDICAL TRENDS odbędzie się w Poznaniu w dniach 26-28.06.2020 r. Tradycyjnie na spotykaniu przedstawione zostaną najważniejsze i najciekawsze problemy medycyny. Na kongresie będzie blisko 100 ekspertów z...