Ostrzeżenie!

Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Pomiń .

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Czy jesteś gotowy na e-recepty?

Już w styczniu 2020 r. wystawianie e-recept stanie się Twoim ustawowym obowiązkiem. To ostatnia chwila na przygotowanie się do zmian! Pomoże Ci w tym Gabinet drWidget – bezpłatny program do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz kompleksowego zarządzania placówką medyczną. Z jego pomocą szybko i łatwo wystawisz e-receptę. Sprawdź, jak to zrobić.

Cyfryzacja polskiej służby zdrowia nabrała tempa. E-zwolnienia z sukcesem funkcjonują od grudnia ubiegłego roku, lada moment papierowe recepty zostaną wyeliminowane z obiegu. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie e-skierowań w 2021 roku.

Wystawiaj e-recepty i zarabiaj więcej

Narodowy Fundusz Zdrowia chce przyspieszyć wdrożenie e-recept i podnieść jakość udzielanych świadczeń. Nowe zarządzenie Prezesa Funduszu przewiduje wzrost stawki kapitacyjnej dla lekarzy, którzy wystawiają elektroniczne recepty. Podwyżka wynosi od 3 do 6%, w zależności od liczby wygenerowanych e-recept (sprawdź szczegóły tutaj)

Jak wystawić e-receptę? Najpierw formalności

Do realizacji swojego ustawowego obowiązku potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania, sprawdzonego i bezpiecznego, takiego jak Gabinet drWidget. Program dostępny jest za darmo, pod adresem www.drw.pl. Zatem Twój pierwszy krok polega na założeniu konta w programie.

Drugi krok to złożenie wniosku o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Postępuj zgodnie z instrukcją podaną tutaj. Na podstawie danych otrzymanych z CSIOZ uzupełnij w Gabinecie drWidget węzeł OID usługodawcy, certyfikat TLS oraz WSS.

Aby móc wystawiać e-recepty, musisz także dysponować własnym podpisem elektronicznym, np. bezpłatnym certyfikatem z ZUS. Załóż profil w portalu PUE ZUS i wyślij z niego wniosek o wydanie certyfikatu. Będzie gotowy po kilku minutach. Certyfikat należy dodać do Gabinetu drWidget i przypisać go do wykonywania konkretnych czynności (podpisywania archiwizowanych wizyt, e-recept itp.).

Kilka kliknięć i e-recepta gotowa

Jeżeli wykonałeś poprzednie kroki, możesz wystawić swoją pierwszą e-receptę! Podczas przeprowadzania wizyty w Gabinecie drWidget przejdź do zakładki „Recepty”, kliknij w przycisk „Dodaj receptę” i uzupełnij ją (spróbuj w wersji demonstracyjnej programu na demo.drw.pl). Nie musisz żmudnie wypełniać każdego pola w formularzu, ponieważ tam, gdzie to możliwe, system Cię wyręczy. Następnie kliknij w „Wyślij e-receptę”, podaj hasło do certyfikatu i wybierz „Podpisz i wyślij”.

To tyle! Proste, prawda? W razie wątpliwości obejrzyj film instruktażowy dostępny na naszym kanale na YouTube.

Błędny kod EAN? Nie w Gabinecie drWidget

Nie tak dawno głośno było o błędach w e-receptach utrudniających pracę farmaceutom. Powtarzającym się problemem był zerowy kod EAN, powodujący, że system apteczny wskazywał pastę Colgate Smiles jako produkt przepisany pacjentowi.

Ten problem nie dotyczy lekarzy korzystających z Gabinetu drWidget. System zapewnia pełną walidację na etapie wystawiania e-recepty i nie generuje zerowych kodów EAN. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Gabinet drWidget – co jeszcze oferuje?

Szereg funkcjonalności ułatwiających i przyspieszających codzienną pracę lekarzy, w tym proste i intuicyjne w obsłudze moduły: e-zwolnień (wkrótce także e-skierowań), rozliczeń z NFZ i raportowy, interaktywny grafik wizyt, bibliotekę gotowych formularzy i system automatycznych podpowiedzi. Użytkownicy mają do dyspozycji mobilną wersję programu, pozwalającą wygodnie pracować np. podczas wizyt domowych, a ich pacjenci – własne internetowe konta, umożliwiające m.in. wgląd w wyniki badań oraz zdalne zapisywanie się na wizyty.

Gabinet drWidget spełnia wszystkie standardy obowiązujące w służbie zdrowia i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych – lekarza i jego pacjentów.

Problem w obsłudze programu? Helpdesk pomoże

Nasz Helpdesk, czyli dział pomocy technicznej, pomoże Ci wdrożyć Gabinet drWidget w Twojej placówce medycznej i zapewni pełne wsparcie na każdym etapie korzystania z programu. Pomoc udzielana jest telefonicznie, mailowo oraz na czacie dostępnym w Gabinecie drWidget.

To wszystko możesz otrzymać zupełnie za darmo. Już dziś sprawdź możliwości Gabinetu drWidget, korzystając z jego wersji demonstracyjnej pod adresem www.demo.drw.pl.

Liczba wyświetleń:

41

Skomentuj

Niewiele ponad dwa miesiące zostały do wejścia w życie obowiązku wystawiania recept w postaci elektronicznej. W październiku do e-recepty dołączyły kolejne 1296 podmioty lecznicze - poinformowało Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony...
Ministerstwo Zdrowia opublikowało instrukcję o wystawianiu i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1). W instrukcji zawarte są informacje m.in. o tym: w jakiej postaci pacjent musi przedstawić informację o wystawionej...
Mowa o aplikacji pomocniczej do Gabinetu drWidget, która ułatwia digitalizację dokumentów oraz tworzy kopie zapasowe danych z programu i zapisuje je na komputerze. Aplikacja została właśnie wzbogacona o nową funkcjonalność. Sprawdź jaką. DRW Asystent...
Zapraszamy na cykl konferencji dla Kadry Zarządzającej w Ochronie Zdrowia.15 listopada 2019r. Rzeszów6 grudnia 2019r. Gdańsk13 grudnia 2019r. Warszawa!DLA ZAREJESTROWANYCH OSÓB NA HASŁO ‘’PARTNER’’ UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST...